Sledujte nás na Instagramu @krupakratom

Cesta za kratomem v roce 2022

Podívejte se s námi, jak jsme se s partnery v roce 2022 vydali do exotické Indonésie, abychom mohli trvale dohlédnout na sběr, zpracování, balení a způsob dopravy našeho kratomu.

Plán cesty za kratomem

Naším cílem je nabídnout vám ten nejlepší kratom na trhu, a tak na rozdíl od většiny světové konkurence stoprocentně kontrolujeme celý proces výroby námi prodávaného kratomu.

Proto jsme se já a partneři v roce 2022 vydali do exotické Indonésie, abychom mohli trvale dohlédnout na sběr, zpracování, balení a způsob dopravy našeho kratomu.

Stejně jako většina cest, i ta naše odstartovala plánem. Všechny naše kratomové farmy, výrobny a sklady se nachází na Kalimantanu, indonéské části Bornea. Od počátku tedy bylo jasné, že celé dobrodružství bude začínat ve městě Pontianak, kde se nachází 99 % všech skladů a výroben kratomu, včetně těch našich.

Pontianak je správním městem Západního Kalimantanu a leží na největší indonéské řece Kapuas. Samotného kratomu však v Pontianaku není mnoho. Zde se převážně pouze zpracovává a skladuje.

Po této zastávce nás tedy čekala další lokace, a to Ketapang, kde veškeré dobrodružství na naší cestě za kratomem teprve pořádně začalo.

Cesta za kratomem začíná, letíme do Pontianaku

Napříč Indonésií jsme potkali mnoho zajímavých lidí, ale celou cestu jsem absolvoval pouze já a partneři Theo a Erick. Měl se k nám připojit i partner Rangga, ale bohužel se nemohl dostavit, jelikož ve Spojených státech pracoval na rozšíření našich možností a klientely.

S Erikem jsem společně letěl z hlavního indonéského města, Jakarty, do Pontianaku, kde nás vyzvedl Theo.

První zastávkou zde byl Erickův dům, kde jsme při popíjení místního lahodného čaje diskutovali o plánu na následující dny.

Expediční sklad kratomu

Po krátké návštěvě u Ericka jsme se vydali do expedičního skladu Jago Export, kde skladujeme kratom již připravený k prodeji.

Všechen náš kratom se balí do kilových pytlů, které se následně uchovávají ve dvacetikilových krabicích. Ty poté odesíláme do skladu v Jakartě, odkud putují na náš sklad v České republice, anebo přímo k vám domů.

V rámci skladu Jago Export neexpedujeme pouze náš kratom, ale také kratom mnoha indonéských dodavatelů. Těm pomáháme zboží bezpečně a rychle exportovat ze země k jejich zákazníkům ve všech možných světových lokalitách.

Ubytování a první kontakt s kratomem

Jelikož se blížil večer, tak nastal čas se ubytovat. Můj partner Theo a jeho rodina byli natolik laskaví, že mi nabídli přístřeší u nich doma, a to po celou dobu naší cesty za kratomem. Erick má v Pontianaku vlastní bydlení. Ani v pohodlí domova jsme však nezapomněli na práci.

Ihned po zabydlení jsme se pustili do dlouhých diskusí o kratomu. Řešili jsme možnosti zdokonalení surového materiálu a jeho následného zpracování. Přemýšleli jsme nad rozšířením sortimentu o další byliny z Indonésie a také jsme konečně přišli do kontaktu s kratomem přímo v místě původu. Udělali jsme si totiž čaj z listů stromu, ze kterého se kratom vyrábí.

Kromě práce jsme samozřejmě také bavili o osobních věcech. Vše probíhalo s podporou různých druhů místních alkoholických drinků. Pití tajoku a araku bylo zkouškou, zda si můžeme důvěřovat nejen v businessu ale i v životě. Tamní lidé pevně věří, že alkohol ukazuje charakter lidí a jejich pravou tvář.

Cesta za kratomem pokračuje, letíme do Ketapangu

V Pontianaku jsme prozatím zvládli vše, co bylo potřeba. Viděli jsme náš expediční sklad kratomu, prodiskutovali naše plány a potkali jsme se se zbytkem našeho týmu.

Nyní už byla na řadě cesta do Ketapangu. Ketapang byl významný nejen díky svým zásobám divokého kratomu, ale i tím, že jsme zde měli domluvenou významnou schůzku s regentem této oblasti a jeho týmem, kteří mají dohromady na starost téměř půl milionu obyvatel.

Nejprve jsme se v Ketapangu setkali s dalšími členy našeho týmu, kteří se zde velmi dobře vyznali, a tak fungovali jako naše spojka ke všemu, co jsme potřebovali. Hned po setkání jsme se ubytovali na hotelu a vydali se na rychlý oběd, po kterém měla následovat ona významná schůzka.

Schůzka s regentstvím Ketapangu

Na setkání s regentem jsme dorazili s předstihem, avšak po krátké chvilce jsme byli přijati, a tak schůzka mohla začít.

Probírali jsme kratom obecně a jeho rozvoj i financování v Ketapangu. Zaměřili jsme se také na potencionální byliny a ostatní komodity vhodné pro export z této oblasti do České republiky a zbytku světa. A nakonec jsme řešili nové možné příležitosti vycházející ze stavby nového přístavu v Ketapangu.

Schůzka byla velmi prospěšná a její pozitivní výsledky budou k vidění v průběhu roku 2023.

Večerní poschůzkový relax

Po velmi úspěšné schůzce jsme se s celým týmem rozhodli pro trochu relaxu a vyrazili jsme na místní pláž.

Hned na pláži bylo i molo, kde jsme si dali ústřice, shrnuli si výsledky dne a naplánovali, jak strávíme zbývající čas v Ketapangu.

Na další den jsme měli naplánovanou cestu na ostrov ve správě regentství Ketapangu, kde se nachází nedotčená džungle divokého kratomu. A divoký kratom byl zde naším cílem.

Cesta k řece Pawan

Třetí den v Ketapangu jsme se brzy ráno s celým týmem vydali k řece Pawan, která nás zavedla až k samotnému ostrovu. Cesta nebyla dlouhá, ale zato náročná, vzhledem ke kvalitě místních silnic. Naštěstí jsme rozumně zvolili pick-upy jako formu dopravy.

U samotné řeky jsme pak museli hodinu čekat, než nás vyzvedla loď. Lidé v Indonésii totiž nemají moc na spěch. Nám to ale nevadilo a čas jsme využili k plánování toho, co budeme dokumentovat. Čekání jsme si také zkrátili popíjením araku, který nás posilnil na cestu motorovou lodí.

Když náš odvoz dorazil, všichni jsme byli již skvěle naladění.

Cesta k ostrovu

Na klikatou cestu džunglí celý náš tým dlouho nezapomene. Jednalo se o zcela nový zážitek obsahující přetíženou motorovou loď, aligátory v řece a další prekérnosti.

Již po cestě k ostrovu jsme naráželi na divoké stromy kratomu. To hlavní nás ale teprve čekalo.

Z osídlené části ostrova jsme se poté vydali do neobydlenému středu, kde se nacházel ten pravý kratomový ráj a my jsme spatřili ty nejstarší a největší divoké stromy kratomu.

Ostrov na dohled, dorazili jsme

Po hodinové cestě džunglí jsme dorazili k osídlené části ostrova.

Tento ostrov je plný zajímavostí. Nejen, že patří pod přímou správu regentství, s kterým jsme se potkali a běžně je lidem nepřístupný, ale také se zde nachází velké množství divokých stromů kratomu.

Valná většina kratomu, který na trhu najdeme, pochází ze standardních stromů kratomu. Tím nazýváme stromy, které jsou k nalezení zejména na farmách kratomu a jejich stáří je odhadem od 1–2 let a více. Čím starší, tím vzácnější a lepší.

Existují ale také divoce rostoucí stromy kratomu, nacházející se přímo v džunglích, které nazýváme divokým kratomem. Tyto stromy jsou většinou desítky let staré, některé z nich se dokonce chlubí stářím sto a více let. Listy z těchto stromů a kratom, který se z nich vyrábí, mají značně vyšší hodnoty aktivních látek, tedy alkaloidů jako mitragynin, 7-hydroxymitragynin ad., a proto je po nich vysoká poptávka.

Divokých stromů bohužel není mnoho. Rostou po celém Kalimantanu, ale jejich listy bývají velmi rychle sbírány, jelikož je po nich velmi vysoká poptávka. Divoké stromy se bohužel také často celé kácí, místo toho, aby byly jejich listy pouze sbírány. Důvodem je náročnost sběru. Stromy dosahují mnoha metrů do výšky, kam je potřeba vylézt a listy pracně sesbírat.

Návštěva ostrova tak pro nás byla velmi speciální, jelikož jsme měli možnost navštívit nedotčené místo, a díky vydařené spolupráci s regentstvím Ketapangu vám můžeme nyní z tohoto místa nabídnout větší množství divokého kratomu. Všechny listy jsou u nás samozřejmě sbírány v rámci udržitelného sběru.

Spolupráce se dokonce vydařila tak dobře, že standardní kratom trvale vyřadíme z maloobchodního prodeje a budeme vám nyní nabízet právě pouze již tento prémiový, divoký kratom, a to za stejné ceny jako standardní kratom. Ve velkoobchodním prodeji stále najdete obě možnosti.

Cesta do středu ostrova

Po chutném a sytém obědě přišel čas splnit hlavní cíl naší výpravy.

Vydali jsme se tak do středu ostrova a vše jsme pro vás zdokumentovali. Všude jsme se přepravovali malou dřevěnou loďkou s motorem, na kterou jsme byli příliš těžcí, jak jsme později zjistili.

Pár hodin jsme se prodírali malými říčními uličkami a postupně jsme se dostávali hlouběji, až do samotnému středu. Čím hlouběji jsme byli, tím větší, a tedy dospělejší divoké stromy kratomu jsme viděli.

Níže naleznete pár snímků z této džungle. Divoké stromy kratomu si tak můžete porovnat se standardními stromy z farmy. Uvidíte značný rozdíl.

Vracíme se do Pontianaku

Čtvrtý den jsme se brzy ráno vrátili do Pontianaku, kde nás čekaly poslední dvě zastávky celé naší cesty.

První ze zastávek směřovala do výrobny kratomu, ve které zpracováváme drcené listy, jenž k nám doráží z našich farem, případně přímo z džunglí, pokud se jedná o divoký kratom. Z listů se zde vytváří prášek kratomu.

Druhou a poslední zastávkou byla jedna z našich farem, kde probíhá sběr listů kratomu, které jsou následně exportovány do naší výrobny.

Výrobna prášku kratomu

Ve výrobně kratomu, kterou jsme navštívili, pravidelně probíhá hned několik procesů.

Po doručení drcených listů z našich farem v Pontianaku, Putussibau a džunglí v Putussibau a Ketapangu, kde roste divoký kratom, jdou všechny drcené listy na mletí. Tím se z nich vytváří jemný prášek kratomu, jež je výsledným produktem, který si u nás kupujete.

Namletí je buď mikro nebo nano kvality, mikro můžete vidět na fotkách níže, nano můžete vidět v článku Kratom a vše o něm: Jak pro vás vyrábíme ty nejkvalitnější produkty?

Na našem e-shopu nakupujete maloobchodně samozřejmě pouze v té nejlepší kvalitě, tedy nano namletí, a to za stejné ceny jako mikro namletí. V minulosti jsme nabízeli mikro, ale právě díky této zastávce jsme nyní schopni pokrýt veškerý náš odbyt, což nebylo předtím možné. Ve velkoobchodním prodeji můžete najít obě možnosti.

Hotový prášek kratomu balíme do kilových balení, které mají podobu průhledných vakuovaných sáčků. Každý ze sáčků je poté označen podle typu kratomu, který v něm je.

Tato jednokilová balení nakonec balíme do velkých krabic po dvaceti kilech, které se posílají do našeho expedičního skladu.

Návštěva z jedné našich farem kratomu

Po svižné návštěvě výrobny kratomu jsme se vydali na jednu z našich farem kratomu v Pontianaku, která nám byla nejblíže.

Nejvíce kratomu ale odebíráme v Putussibau, kde máme nejlépe rozvinuté farmy. Téměř veškerý standardní kratom, který velkoobchodně prodáváme a v minulosti jsme prodávali i maloobchodně, pochází právě odtud. Během naší cesty nám ale bohužel nepřálo počasí, a tak jsme Putussibau museli nahradit Pontianakem.

Připomeňme si, že standardní kratom pochází z farem a prémiový, tedy divoký kratom, pochází přímo z džunglí.

Divoký kratom odebíráme jak z džunglí v Putussibau, tak v Ketapangu.

Poslední schůzka se zbytkem týmu

Po návštěvě farmy v Pontianaku už nás čekala jen schůzka se zbytkem našeho týmu, který zahrnuje našeho dopravce a jeho kolegu. Díky nim se nejen náš kratom, ale i kratom dodavatelů z Indonésie, kterým zajišťujeme přepravu, dostává pravidelně, bezpečně a rychle do celého světa.

Nad čínskou kuchyní jsme probrali náš business, plány a budoucnost.

Poté jsem se se všemi rozloučil a vyrazil na cestu zpět do Jakarty, přičemž Theo a Erick zůstali v Pontianaku.

Tím naše cesta za kratomem skončila.

Cesta za kratomem končí, náš cíl však ne

Na začátku jsme si řekli, že jsme se vydali do exotické Indonésie, abychom mohli trvale dohlédnout na sběr, zpracování, balení a způsob dopravy našeho kratomu, a to za účelem splnění našeho cíle. Tím je nabídnout vám ten nejlepší kratom na trhu, a to díky stoprocentní kontrole celého procesu výroby našeho kratomu.

A to se nám povedlo.

Naše cesta byla plná úspěchů. Povedlo se nám zajistit nové zdroje prémiového, tedy divokého kratomu, zajistili jsme nové a kvalitnějších stroje pro nano namletí a také jsme nasadili nové týmy farmářů a jejich vedení na farmách i v džunglích. Dokázali jsme také zrychlit vážící i balící proces, a mnoho dalšího.

A právě díky těmto novinkám vám můžeme nyní s upřímným srdcem říct, že vám opravdu nabízíme ten nejkvalitnější kratom na trhu. Najde-li se jinde v budoucnu kvalitnější kratom, nezaváháme, a díky nově nastaveným procesům to hravě doženeme.

Zaujala vás naše cesta za kratomem? Skvělé. Níže jsme si pro vás připravili dvě dokumentární videa z této cesty.

Chcete se o výrobním procesu našeho kratomu dozvědět více? Přečtěte si náš článek Kratom a vše o něm: Jak pro vás vyrábíme ty nejkvalitnější produkty?

Zajímá vás více o nás a naší společnosti? Zamiřte na stránku O nás.

Máte dotazy, není vám něco jasné? Kontaktujte nás.

Tímto se s vámi loučíme.

Děkujeme vám za váš čas a přejeme krásný den.